Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Reklamní arogance a hloupost v praxi

Reklamní průmysl se střílí do vlastní nohy opravdu nesmyslným a obzvlášť hloupým způsobem. Copak to nikdo nevidí? Nikdo z reklamní branže, která má plnou pusu zákazníků a vciťování se do jejich pocitů a potřeb, nemá cit pro situaci? Ani ti, co za ty reklamy platí?

Jako asi většina lidí v posledních pár dnech sleduji intenzivně zpravodajství na internetu (já konkrétně na iDnes). Voda se valí po republice, člověk potřebuje vědět, kam dojede a kam ne, jak jsou na tom kamarádi v jiném městě, kde a jak pořebují pomoci...

Samozřejmě si také pouštím zpravodajská videa z povodní. A před každým videem, které ukazuje tu velkou pohromu a spoustu smutných příběhů, na mě nejdřívě "vesele" vykoukne reklama. Obzvlášť jedna je vytrvalá - v ní vysmátý "jakovědec" na velbloudu vesele plká o tom, že velbloud i jejich pračka spotřebují opravdu málo vody... Fakt vtipné, zejména v tomto kontextu. Už jsem toho týpka viděl snad padesátkrát za poslední tři dny. Výsledek je jasný - myslím si o značce Bosch, které je to kampaň, že jsou banda bezcitných pitomců.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Já samozřejmě chápu (jsem z branže...), že reklama před zpravodajstvím mi umožňuje to zpravodajství vidět zdarma. Ale to nevysvětluje dvě věci: Za prvé, proč si někdo (mediaplánovač) myslí, že bych ji měl vidět dvacetkrát za den? To už ani ten nejlepší vtip na světě není vtip. A za druhé - to opravdu nikdo nevnímá ani trochu kontext? Že teď fakt není vhodná doba na to smažit do lidí reklamu na novou pračku vteřinu před tím, než budou koukat na obrázky zaplavených domů a ulic...?

Opravdu to nikomu nestojí za úvahu? Vždyť změnit obsah kampaně na internetu je tak snadné. Když zadáte inzerát do časopisu a on vyjde o měsíc později, tak už jej podle počasí nezměníte. Ale na netu můžete měnit obsah kampaně téměř ihned. Nebo ji můžete posunout, přeplánovat. A nebo můžete část toho prostoru, který jste si nakoupili, věnovat třeba na propagaci vybraných charit, čísel účtů nadací či krizových telefonních linek. Můj nos reklamního profesionála mi říká, že byste neprodělali.

Ale to asi chci od reklamního průmyslu moc. Totiž to, aby se choval podle svých vlastních proklamací a zásad.

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan NovákJan | úterý 4.6.2013 0:27 | karma článku: 17,40 | přečteno: 1008x
  • Další články autora

Jan NovákJan

EU nařídila kvóty: Konec suverenity ČR

Konečně je snad všem úplně jasno - EU je instituce, ve které socialističtí inženýři udělají, cokoli si zamanou - protože jen oni vědí, co je "dobré pro lidi". Takže nám to nařídí.

22.9.2015 v 19:23 | Karma: 39,86 | Přečteno: 1588x | Diskuse| Politika

Jan NovákJan

Kostelecké uzeniny a becherovka zlevní díky nové sazbě DPH

Aspoň si to myslí reklamní robot Artur... Co na to ministerstvo financí? A co fernet a tuzemák...?

24.9.2014 v 15:17 | Karma: 12,90 | Přečteno: 521x | Diskuse| Ekonomika

Jan NovákJan

Vousatá zpěvačka - vize Evropy...

Vítězem pořadu Eurovize se stal travesti zpěvák/čka. V Bruselu zavládlo nadšení.

11.5.2014 v 13:22 | Karma: 35,41 | Přečteno: 2266x | Diskuse| Společnost

Jan NovákJan

Sexistické prasátečko a hloupí genderoví mravokárci

Nezávislé sociálně ekologické hnutí Nesehnutí udělilo diplom za nejvíce sexistickou reklamu spotu studentů Lesnické a dřevařské fakulty.

3.12.2013 v 20:37 | Karma: 21,30 | Přečteno: 1153x | Diskuse| Média

Jan NovákJan

Otevřený dopis panu Singerovi a ČNB

Když se do destrukce země a důvery lidí v její instituce zapojí i Česká národní banka a stane se z ní plánovací komise sociálních inženýrů, kteří si se sebevědomým úsměvem hrají na pány kosmíru, musí se člověk ozvat. Aspoň pro začátek - dál se uvidí...

13.11.2013 v 9:34 | Karma: 40,50 | Přečteno: 2897x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Fotbalový zápas se dohrál noži. Další důkaz, jak války klanů sužují Německo

14. května 2024

Premium Tam, kde kdysi přilétla nějaká ta rána pěstí, se dnes střílí. Řeč je o okresním fotbale v Německu,...

Chybí důležitý lék na astma, i kvůli ceně. Kdo koho vydírá? přou se lidé

14. května 2024

Premium Češi s astmatem, alergií či chronickou obstrukční plicní nemocí složitě shánějí lék ve spreji...

Na Ukrajině se už vykládá pomoc z amerického miliardového balíku

13. května 2024  22:27

Americká vojenská pomoc pro Ukrajinu v rámci balíku, který Kongres schválil koncem dubna, již...

Při hromadné nehodě na Karlovarsku zemřel člověk, další čtyři se zranili

13. května 2024  16:13,  aktualizováno  21:35

Vážná dopravní nehoda dvou osobních a nákladního vozidla uzavřela silnici I/6 u Čichalova na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2296x
Agent s teplým deštěm. Co jiného je "marketingový poradce"? Ale když mě to baví... (www.marketeers.cz)

Seznam rubrik